ایزومالت چیست؟

ایزومالت

ایزومالت چیست؟ ایزومالت ماده ای سفید رنگ و کریستالی است که حدود 5 درصد آب (آزاد و کریستال) دارد. می توان آن را در طیف گسترده ای از اندازه های ذرات گرانول گرفته تا پودر می باشد، که باتوجه به نوع محصول کاربرد مناسبی دارد. ساخت ایزومالت، به عنوان یک جایگزین طبیعی و ایمن قند، به طور گسترده در سراسر جهان استفاده شده است. چرا که مزایای جذابی مانند طعم طبیعی، کالری کم، رطوبت کم و سازگار با دندان و .. دارد. ایزومالت برای همه افراد مناسب است، به خصوص افرادی که قند مناسبی ندارند. با رشد سریع آگاهی سلامت، مزایای ISOMALT آن را در توسعه محصولات بدون قند اهمیت بیشتری می بخشد.

به عنوان نوعی شیرین کننده کاربردی، ایزومالت را می توان به طور گسترده ای در غذاهای چندگانه استفاده کرد،که شامل شیرینی سفت و نرم، انواع شکلات رژیمی، انواع ژله، غذای صبحانه کودک، کیک و کلوچه رژیمی، آبنبات، شیر کنندانس، بستنی و نوشیدنی ها و صنایع لبنیات می شود.

ایزومالت یک جایگزین برای شکر است که از شکر واقعی که از چغندر تهیه شده است، ایجاد می شود. ایزومالت ماده ای است که برای اکثر مردم آشنا نیست، مگر اینکه تزیین کننده کیک یا در فعال فرایند تولید مواد غذایی باشند. اگرچه به شیرینی شکر نیست، اما می توان آن را با سایر شیرین کننده های جایگزین شکر مانند سوکرالوز برای افزایش شیرینی مخلوط کرد. ایزومالت در ساختن آب نبات بدون شکر و مجسمه سازی با شکر استفاده می شود. ایزومالت برای قالب گیری، شکل دهی یا استفاده برای تزئین نیاز به حرارت دارد.

ایزومالت چیست؟

ایزومالت یک شیرین کننده بدون قند است که در دهه 1960 کشف شد. سفید، کریستالی و بی بو است. فراتر از استفاده توسط متخصصان پخت برای تزئین، ایزومالت یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاهای تولید شده در کارخانه مانند آب نبات های سفت، آدامس ها، شکلات ها، محصولات پخته شده و قطره های ضد سرفه است. ایزومالت را می توان بدون از دست دادن شیرینی یا تغییر رنگ حرارت داد. در محصولات تجاری که آب پز، پخته یا حرارت داده می شوند مفید است.

کاربرد ایزومالت

ایزومالت وقتی حرارت روی آن اعمال می شود مانند شکر کاراملی نمی شود و رنگ “کاراملی” قهوه ای روشن تا زرد به خود نمی گیرد. این باعث می شود که یک گزینه بسیار خوب برای ایجاد عناصر طراحی عالی برای کیک هایی که باید رنگ شفافی داشته باشند. سنگ‌های قیمتی، پنجره‌های خانه‌های شیرینی زنجبیلی و موزاییک‌های درخشان و پر زرق و برق تنها چند عنصری هستند که می‌توان با استفاده از ایزومالت ساخت.

همچنین ایزومالت را می توان به هر شکلی مجسمه سازی یا قالب گیری کرد. مهم است که از قالب هایی استفاده کنید که می توانند حرارت بسیار زیاد را تحمل کنند و از قالب های پلاستیکی که می توانند تحت گرما اعوجاج یا حتی ذوب شوند اجتناب کنید. همچنین باید مراقب باشید که با دقت و ایمن با این وسیله کار کنید تا از سوختگی جلوگیری کنید. ایزومالت چسبناک است و وقتی داغ است به سختی جدا می شود. این چیزی نیست که بخواهید به پوستتان بچسبد و می تواند باعث سوختگی جدی شود.

بهترین روش آماده سازی ایزومالت چیست؟

چگونه ایزومالت را بپزیم؟

آماده سازی ایزومالت برای ساخت عناصر طراحی بسته به اینکه در ابتدا با چه فرمی شروع می کنید متفاوت است. اگر از فرم گرانول استفاده می کنید، فرآیند بسیار شبیه به ایجاد کار شکری خواهد بود و برای جلوگیری از مشکلات باید مراقبت های مشابهی انجام شود.

سعی کنید در یک منطقه با رطوبت کم کار کنید و از یک دماسنج آب نبات برای ردیابی دمای مایع در حال جوش استفاده کنید. هر گونه ناخالصی یا کفی را که در بالای مایع ایجاد می شود حذف کنید تا محصول نهایی شما شفاف و تا حد امکان نزدیک به کامل باشد.

اگر از چوب های ایزومالت آماده استفاده می کنید، می توانید به سادگی مقدار و رنگ مورد نظر را در ظرف سیلیکونی قرار دهید و چوب ها را هر بار چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید و هم بزنید تا کاملا ذوب شوند.

بهترین قالب ها برای ایجاد سنگ های قیمتی یا عناصر دیگر از سیلیکون ساخته شده اند یا به طور خاص برای استفاده از کارت های سخت طراحی شده اند. مطمئن شوید که قبل از ریختن ایزومالت بسیار داغ ذوب شده داخل طرح، قالب های خود را با اسپری گیاهی اسپری کنید، در غیر این صورت ممکن است هنوز بچسبد و تمام کار سخت شما را خراب کند.

نحوه استفاده از ایزومالت در قالب

ایزومالت را به طور یکنواخت داخل قالب بریزید یا از خلال دندان یا رولپلاک نازک برای پر کردن قالب های خیلی کوچک استفاده کنید. بعد از پر شدن صبر کنید تا ایزومالت خنک شود و طرح را از قالب بیرون بیاورید. استفاده از خلال دندان یا رولپلاک های چوبی تمیز کردن را بسیار آسان تر می کند. ایزومالت بسیار چسبنده است و به سختی از هر چیزی که لمس می شود جدا می شود. وسایل یکبار مصرف را دور بیندازید.

ایزومالت خنک شده بلافاصله از سیلیکون خارج می شود، اما اگر ابزار سیلیکونی ندارید، به سادگی یک قابلمه بزرگ آب در حال جوشیدن را روی اجاق گاز قرار دهید و ابزار خود را در آب بیندازید تا ایزومالت ذوب شود.

مزه ایزومالت

ایزومالت شیرین است و طعمی شبیه شکر دارد. از آنجایی که در محصولات تجاری گنجانده شده است، چیزی نیست که به تنهایی طعم آن را بچشید، بلکه برای ایجاد شیرینی وجود دارد. بدن انسان ها ایزومالت را هضم نمی کند. این به معنای واقعی کلمه درست عبور می کند، بنابراین مصرف مقدار بسیار زیاد آن می تواند باعث درد معده شود.

جایگزین ایزومالت

از آنجایی که ایزومالت جایگزین شکر است، می توان به جای ایزومالت از شکر استفاده کرد. برای تزیین می توان از آب نبات های تهیه شده با شکر، آب و شربت ذرت استفاده کرد. گزینه دیگر این است که از تزئینات مبتنی بر ایزومالت صرف نظر کنید و از تزئینات خوراکی یا غیر خوراکی از پیش ساخته شده استفاده کنید.

دستور العمل های ایزومالت

از این ماده در تزئینات پخت و پز استفاده می شود. این نیاز به تکنیک های پیشرفته دارد و فقط برای آشپزهای خانگی که آماده تزئینات پیچیده هستند، مانند دستور زیر توصیه می شود. توصیه می کنیم کاربر با برنامه های مشابه آزمایش کند.

خرید آنلاین ایزومالت

ایزومالت را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد، اما می توان آن را در آشپزخانه های محلی یا فروشگاه های لوازم پخت و پز نیز یافت. به اشکال مختلفی مانند دانه های ایزومالت (که باید با آب مقطر مخلوط شوند) یا چوب های ایزومالت که آماده استفاده هستند و به شکل شفاف یا طیف رنگی یافت می شوند وجود دارد.

نگهداری

بعد از اینکه ابزار شما تمیز شد و عناصر طراحی ایجاد شده خنک شدند، باید آنها را در بسته های سیلیکونی نگهداری کنید. رطوبت و زمان می تواند قطعات شما را کدر و چسبناک کند اگر آنها به درستی نگهداری نشوند. از استفاده از این نوع تزئینات شکری برای کیک هایی که برای مناسبت هایی در نظر گرفته شده اند که احتمالاً هوای مرطوب و گرم تابستانی وجود دارد، خودداری کنید.

کلام آخر

شرکت پویا کابک با برند تجاری کراتر تولیدکننده و واردکننده انواع استابلایزر لبنیات و انواع پودر نشاسته مانند پودر نشاسته، نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا و… می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *