استابلایزر دوغ کراتر

استابلایزر دوغ کراتر

استابلایزر دوغ کراتر ماده ای است که برای بالا بردن کیفیت ظاهر و همچنین ماندگاری دوغ استفاده می شود. این ماده از ترکیباتی مثل سولفات کلسیم، سیدرات سدیم و سوربات پتاسیم تشکیل شده است. استابلایزر دوغ به تولید کنندگان محصولات مختلف کمک می کند تا میزان زمان ماندگاری محصولات را بالا ببرند. در این مقاله به بررسی استابلایزر دوغ می پردازیم.

استابلایزر تک فاز کننده دوغ چیست؟

استابلایزر تک فاز کننده دوغ مخلوطی از گلیسرول و اسیدهای چرب است که توسط روغن های گیاهی و یا حیوانی تولید می شود. مزایای استفاده از استابلایزر تک فاز کننده دوغ شامل ایجاد ترکیبی مناسب از روغن و آب در خمیر، بهبود پایداری و افزایش طول عمر محصول برای کاهش هزینه های جانبی است.

دستگاه دوغ ساز

دستگاه دوغ ساز یا دستگاه تهیه دوغ یک دستگاه صنعتی یا خانگی است که برای تهیه دوغ به کار میرود. این دستگاه قابلیت تهیه دوغ با طعم های مختلف را دارد و معمولا در خانه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه دوغ ساز شامل یک مخزن مخصوص، یک دستگاه تولید گاز دوغ، یک دستگاه انتقال گاز به مخزن که با ترکیب شدن این دستگاه ها و استفاده از آن ها دوغ تولید می شود.

برای تهیه دوغ با دستگاه دوغ ساز ابتدا مخزن دستگاه پر می شود، سپس با استفاده از دستگاه تولید گاز دوغ، گاز به مخزن دوغ اضافه می شود. در نهایت با استفاده از دستگاه تهیه سیروپ و دستگاه تهیه اسانس طعم دوغ تنظیم می شود، در طول این فرایند دستگاه دوغ ساز عملیات مخلوط کردن و ترکیب کردن مواد را انجام می دهد که بعد از چند ساعت دوغ آماده استفاده می باشد.

استابلایزر دوغ چگونه کار می شود

استلابلایزر دوغ با تاثیر مستیم بر روی باکتری های حاضر موجود در دوغ باعث کاهش فعالیت آن ها می شود، و در نتیجه فرآیند فاسد شدن دوغ را به تاخیر می اندازد. در واقع مواد استابلایزر دوغ به عنوان یک مهار کننده رشد باکتری ها عمل می کنند و با کاهش تعداد باکتری ها طعم و مزه دوغ را در همان حالت اولیه نگه می دارد.

چه مقدار استابلایزر باید به دوغ اضافه شود؟

مقدار استفاده از استابلایزر در دوغ به عوامل مختلفی مانند نوع و کیفیت دوغ ، شرایط نگهداری و همچنین مدت زمان نگهداری بستگی دارد. اما به طور کلی میزان استفاده از استابلایزر دوغ کراتر، باید به گونه ای باشد که کیفیت اولیه محصول را به خوبی حفظ کند. پس در نتیجه برای هر نوع دوغی مقدار متفاوتی از استابلایزر نیاز است.

در صنعت تولید دوغ مقدار استفاده از استابلایزر توسط کارشناسان محصول به طور دقیق تعیین می شود که معمولا بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می شود. در صورتی که شما در منزل می خواهید دوغ خانگی درست کنید، بهتر است از مقادیر پیشنهادی تولید کننده استفاده کنید و سپس خودتان با تجربه و آزمایش مقدار استفاده مناسب را برای تولید دوغ خانگی تعیین کنید.

آیا استفاده از استابلایزر دوغ برای سلامتی مضر است؟

استفاده صحیح از استابلایزر در دوغ برای سلامتی افراد ضرری ندارد. توصیه می شود که مصرف دوغ به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم باشد تا میزان مصرف آن هم کنترل شود. همچنین برای افرادی که به مواد طعم دهنده در دوغ حساسیت دارند، زمانی که دوغ حاوی استابلایزر مصرف کنند ممکن است منجر به علائمی مانند سردرد، التهاب دستگاه گوارش و آلرژی شود. در چنین شرایطی بهتر است این افراد از دوغ های سنتی و طبیعی و یا دوغ های خانگی بدون استابلایزر استفاده کنند.

آیا استفاده از استابلایزر دوغ در همه کشورها مجاز است؟

استفاده از استابلایزر در دوغ در اکثر کشورها مجاز است، اما هر کشوری ممکن است دارای قوانین و مقررات متفاوتی در این زمینه باشد. برای مثال در برخی کشورها استفاده از مواد مجاز افزودنی در محصولات غذایی محدود شده و در برخی دیگر ممکن است مجاز باشد. اکثر کشورها دارای سازمانی هستند  که بر کیفیت مواد غذایی و همچنین مواد افزودنی  مثل استابلایزر دوغ نظارت دارد، تا بتوانند سلامتی مصرف کنندگان را تضمین کنند.

کلام آخر

استفاده از استابلایزر دوغ کراتر برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری آن مفید است و برای سلامتی مصرف کنندگان ضرری ندارد. برای افرادی که به مواد شیمیایی رنگ و طعم دهنده در دوغ حساسیت دارند، بهتر است از دوغ های سنتی و طبیعی یا دوغ های خانگی که بدون استابلایزر هستند استفاده کنند. شرکت پویا کابک با برند تجاری کراتر تولیدکننده و واردکننده انواع استابلایزر ماست، استابلایزر دوغ، استابلایزر خامه، استابلایزر بستنی و انواع نشاسته مانند نشاسته ذرت، نشاسته تاپیوکا، نشاسته گندم و نشاسته سیب زمینی می باشد.

برای مشاوره تخصصی و خرید محصولات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *