فواید نشاسته سیب زمینی برای پوست صورت

فواید نشاسته سیب زمینی برای پوست صورت

آیا نشاسته سیب زمینی برای صورت خوب است؟

درمان‌های خانگی و مواد ارزان‌قیمت آشپزخانه به‌عنوان بخشی از روتین های ضروری مراقبت از پوست و مو، محبوبیت قابل توجهی دارند. خیار، عسل، شیر و زردچوبه برخی از رایج‌ترین ترکیبات آشپزخانه باشند که چندین سال است زندگی ما را آسان‌تر کرده‌اند. یکی از این مواد آشپزخانه که عرصه زیبایی و مراقبت از پوست طبیعی را طوفانی کرده است نشاسته سیب زمینی است. نشاسته سیب زمینی همانطور که از نامش پیداست نشاسته ای است که از سیب زمینی استخراج می شود. مزایای مراقبت از پوست متعددی را می توان از ریشه دارویی به دست آورد. این مقاله به شما کمک می کند تا برخی از این فواید نشاسته سیب زمینی برای پوست را بررسی کنید.

14 خواص نشاسته سیب زمینی برای پوست صورت

تنظیم قند خون

نشاسته موجود در سیب زمینی نوعی نشاسته مقاوم است که می تواند به عنوان فیبر عمل کند. این نشاسته سیب زمینی وقتی در روده است به تنظیمات PH کمک می کند. همچنین، نشاسته سیب زمینی به دلیل توانایی خود در بهبود حساسیت به انسولین، می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

سم زدایی بدن

نشاسته سیب زمینی با سطوح بالای فسفر خود می تواند سموم را از بدن دفع کند. فسفر یک الکترولیت است که تعادل بهینه سطح اسید اوریک و آب را در بدن ایجاد می کند، بنابراین به کلیه ها کمک می کند تا سموم را بهتر دفع کنند. سم زدایی بدن به بهبود گردش خون کمک می کن. با خون رسانی بهتر شفافیت و زیبایی پوست افزایش می باید.

مراقبت از پوست آکنه

مزایای سیب زمینی برای اسکار آکنه را نمی توان به اندازه کافی مورد تاکید قرار داد. چندین نوع تحقیقات بالینی اصرار دارند که سیب زمینی می تواند به کاهش ظاهر لکه ها و اسکارهای آکنه روی پوست کمک کند. فواید ضد التهابی سیب زمینی برای آکنه های پوستی عامل دیگری است که در تبدیل شدن سیب زمینی به یک ماده موثر ضد آکنه نقش دارد.

خواص ضد پیری

سیب زمینی می تواند به شما کمک کند تا درخشش جوانی خود را حفظ کنید. مواد مغذی موجود در پوست سیب زمینی به کاهش علائم پیری زودرس کمک می کند. این مواد مغذی به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کنند و در نتیجه سلامت کلی پوست را بهبود می بخشند.

از بین بردن لکه های تیره

یکی دیگر از فواید نشاسته سیب زمینی برای پوست، از بین بردن نقاط تیره و لکه های پوستی است. توانایی سیب زمینی برای از بین بردن لکه های تیره و رنگدانه زدایی پوست هایپرپیگمانته، شاید یکی از مواردی باشد که بیشتر در مورد آن صحبت شده است. اکثر داروهای خانگی سیب زمینی را با سایر اجزای غنی از ویتامین C ترکیب می کنند تا به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کنند. این مزیت سیب زمینی برای روشن شدن پوست، شاید شما را تشویق کند که سیب زمینی ها را از انباری به میز آرایش منتقل کنید.

از بین بردن پوست مرده

نشاسته سیب زمینی با لایه برداری ملایم پوست، به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. سلول‌های مرده پوست تمایل دارند منافذ را مسدود کنند که در نهایت می‌تواند منجر به جوش‌های آکنه و ایجاد جای زخم شود. سیب زمینی می تواند به از بین بردن این سلول های مرده پوست کمک کند، بنابراین صورت شما را جوان می کند.

نشاسته سیب زمینی را می توان همراه با مواد طبیعی غنی از هیدروکسی اسید مانند گوجه فرنگی و انواع توت ها برای نتایج بهتر پوست استفاده کرد.

آلفا هیدروکسی اسیدها به طور طبیعی در میوه ها یافت می شوند. گوجه فرنگی همچنین منبع غنی هیدروکسی اسید است. آنها می توانند به جدا شدن بالاترین سطح پوست شما کمک کنند به طوری که سلول های جدید و یکنواخت رنگدانه شده از زیر می توانند ظاهر شوند و جایگزین آنها شوند و ظاهری طبیعی به پوست شما بی عیب و نقص ببخشند. هنگامی که با این اسیدهای هیدروکسی تماس پیدا می کند، پوست برای لمس بسیار نرم تر می شود.

کاهش التهاب

التهاب پوست ریشه اصلی چالش های پوستی از جمله آکنه است. این اسیدهای هیدروکسی می توانند پوست را تسکین دهند و التهاب ها را کمتر کنند.

کمتر کردن چین و چروک های پوستی

خواص ضد پیری هیدروکسی اسیدها به طور گسترده ای مشهور است. ظهور علائم پیری زودرس را می توان با استفاده منظم از مواد طبیعی مراقبت از پوست غنی از این اسیدهای ضروری به طور قابل توجهی معکوس کرد.

تقویت تولید کلاژن

کلاژن نقش مهمی در حفظ جوانی، سلامت و شادابی پوست دارد. اغلب قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند منجر به کاهش تولید کلاژن شود. با خلاص شدن از شر فیبرهای کلاژن قدیمی و پوسیده، نشاسته سیب زمینی منجر به افزایش تولید کلاژن می شود.

از بین بردن سلول های مرده

اصلی ترین و اصلی ترین عملکرد اسیدهای موجود درنشسته سیب زمینی، لایه برداری پوست است. اکثر وظایف دیگری که هیدروکسی اسیدها انجام می دهند، در واقع محصول جانبی این عملکرد هستند.

جلوگیری از آکنه با باز کردن منافذ

خاصیت قبلی از بین بردن سلول های مرده پوست، در باز کردن منافذ پوست و کاهش اندازه منافذ نیز مفید است. پاک کردن منافذ به جلوگیری از ایجاد جوش کمک می کند.

نشاسته سیب زمینی برای لک صورت

یکدست کردن رنگ پوست

یکی دیگر از فواید نشاسته سیب زمینی برای پوست، از بین بردن لایه سلول های مرده پوست است. این است که پوست جدید زیرین معمولاً کمتر مستعد آسیب خارجی است، بنابراین به پوست شما ظاهری بی عیب و نقص و یکنواخت می دهد.

روشن کننده پوست

اگر می‌خواهید پوست‌تان درخشندگی خیره‌کننده‌ای نشان دهد، ماسک‌های نشاسته سیب‌زمینی با توانایی خود در مبارزه با علائم پیری زودرس می‌توانند برای شما معجزه کنند. کمی عسل و لیمو را به ترکیب نشاسته ای اضافه کنید و اجازه دهید پوست شما از فواید سیب زمینی بهره مند شود.

کرم زیر چشم طبیعی

یکی دیگر از فواید نشاسته ی سیب زمینی برای پوست که بسیار جذاب و البته کاربردی است، رفع تیرگی زیر چشم است. این ناحیه نازک پوست اطراف چشم آن را بسیار ظریف و در برابر واکنش پوست آسیب پذیر می کند. کرم ژل زیر چشم غنی از نشاسته سیب زمینی TAC با اسید هیالورونیک و رتینول تزریق می شود تا بافت های پوست را احیا کند و از پوست در برابر عوامل تحریک کننده محافظت کند. عصاره نشاسته سیب زمینی موجود در این ژل زیر چشم ظاهر چین و چروک را به حداقل می رساند و دیگر نگرانی های پوستی مانند حلقه های تیره و رنگدانه ها را برطرف می کند. از نواحی حساس زیر چشم خود مراقبت ملایمی داشته باشید تا از پف کردن مجدد آنها جلوگیری کنید.

نشاسته سیب زمینی برای چاقی صورت

نشاسته سیب زمینی به دلیل افزایش خون رسانی و آبرسانی پوست می تواند د دراز مدت می تواند موجب چاقی پوست صورت شود.

کلام آخر

در این مقاله به فواید نشاسته سیب زمینی برای پوست پرداختیم. شما می تواند با کمترین هزینه از مواد طبیعی چون نشاسته سیب زمینی که در دسترس هستند، برای پوست خود استفاده کنید. شرکت پویا کابک با برند تجاری کراتر تولیدکننده و واردکننده انواع نشاسته مانند نشاست ذرت، نشاسته تاپپیوکا ونشاسته سیب زمینی می باشد. از دیگر محصولات مجموعه می توان به استابلایزر ماست، استابلایزر پنیر، استابلایزر دوغ، استابلایزر خامه و… اشاره کرد.  برای مشاوره تخصصی و خرید انواع محصولات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *