کاربردهای نشاسته ذرت

کاربرد نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یک ماده معمولی است که از قسمت نشاسته ای دانه های ذرت به نام آندوسپرم تهیه می شود. به عنوان یک عامل غلیظ کننده برای سس، مارمالاد، سس، سوپ و دسر استفاده می شود. اگرچه اکثر مردم فکر می کنند نشاسته ذرت برای پخت و پز اختصاص دارد، اما در خارج از آشپزخانه بسیار مفید است. در این مقاله به کاربرد نشاسته ذرت می پردازیم.

در اینجا 19 مورد استفاده خانگی از نشاسته ذرت آورده شده است.

نشاسته ذرت برای پوست

یکی از بهترین کاربردهای نشاسته ذرت برای پوست است. نشاسته ذرت ممکن است یک درمان مناسب و مقرون به صرفه برای تحریک پوست باشد، اگرچه تحقیقات کمی از اثربخشی آن برای این استفاده حمایت می کند. با این حال، بسیاری از افراد از آن برای تسکین آفتاب سوختگی و کاهش خارش پوست استفاده می کنند.

نشاسته ذرت و چند قطره آب را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیری به ضخامت کره بادام زمینی به دست آید. یک لایه کوچک روی پوست خود بمالید و بگذارید بماند تا کاملا خشک شود. سپس، آن را با آب گرم بشویید.

برخی افراد نیز برای کاهش اصطکاک، نشاسته ذرت را روی ورقه یا داخل لباس خود می پاشند.

دئودورانت

اگر دئودورانت ندارید یا می خواهید یک جایگزین داشته باشید، نشاسته ذرت را امتحان کنید. به دلیل خاصیت جذب رطوبت، به عنوان یک دئودورانت طبیعی برای کاهش عرق و بوی بد عمل می کند.

برای تهیه دئودورانت نشاسته ذرت خود به موارد زیر نیاز دارید:

3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) روغن نارگیل

2 قاشق غذاخوری (16 گرم) نشاسته ذرت

2 قاشق غذاخوری (28 گرم) جوش شیرین

روغن نارگیل را به مدت 15 تا 20 ثانیه یا تا زمانی که مایع شود در مایکروویو قرار دهید. سپس نشاسته ذرت و جوش شیرین را به آرامی اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. همچنین می توانید یک قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید تا بوی مطبوعی به آن بدهید.

به خاطر داشته باشید که برخی افراد متوجه می شوند جوش شیرین زیر بغل آنها را تحریک می کند، بنابراین ممکن است برای همه مناسب نباشد. علاوه بر این، اگر تعریق بیش از حد یا هیپرهیدروزیس را تجربه می کنید، ممکن است به یک ضد تعریق قوی تری نیاز داشته باشید.

شامپو خشک

می توانید از نشاسته ذرت به عنوان یک شامپوی خشک طبیعی استفاده کنید. مقدار کمی از آن را روی ریشه موهای خود بپاشید و به آرامی تا انتهای موهای خود بکشید. برای استفاده آسان، از یک برس آرایش تمیز برای انتقال آن به ریشه خود استفاده کنید. از آنجایی که نشاسته ذرت رنگ روشن دارد، این روش ممکن است برای کسانی که موهای تیره دارند کارساز نباشد.

لاک ناخن مات

یکی از کاربردهای نشاسته ذرت ایجاد یک لاک ناخن مات است. برای این کار، چند قطره لاک ناخن را روی یک بشقاب بریزید و مقدار کمی نشاسته ذرت را روی آن بپاشید. به آرامی شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر اضافه کنید. سپس آن را با یک برس رنگ آمیزی مخلوط کرده و روی ناخن های خود بمالید.

شیرحمام  آرامش بخش

حمام شیر در طول تاریخ برای تسکین پوست و ایجاد یک تجربه حمام مجلل استفاده شده است. جالب اینجاست که یکی از مواد مخفی بسیاری از حمام های شیر نشاسته ذرت است. اگرچه هیچ تحقیقی از مزایای استفاده از حمام شیر با نشاسته ذرت حمایت نمی کند، برخی افراد دریافتند که برای آنها مفید است.

در یک کیسه، 1 فنجان (128 گرم) نشاسته ذرت، 2 فنجان (256 گرم) شیر کامل پودر شده و 1/2 فنجان (115 گرم) جوش شیرین اضافه کنید. ببندید و خوب تکان دهید. در نهایت، چند قطره اسانس اسطوخودوس یا اسانس دیگری  برای عطری آرام‌بخش اضافه کنید و دوباره تکان دهید.

در زمان حمام، 1 فنجان (128 گرم) از مخلوط را به حمام گرم خود اضافه کنید و لذت ببرید.

پیشگیری کننده از بیماری های تعریقی

پای ورزشکار زمانی اتفاق می‌افتد که پاهای شما به طور مرتب در معرض رطوبت مانند عرق قرار می‌گیرند، که به قارچ‌ها اجازه رشد می‌دهد. اگرچه نشاسته ذرت نمی تواند پای ورزشکاران را درمان یا درمان کند، ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند. به سادگی نشاسته ذرت را در کفش های خود بپاشید تا رطوبت را کاهش دهید یا آن را به جوراب خود اضافه کنید تا رطوبت بیشتری را از بین ببرید.

اگر به طور منظم پای ورزشکار را تجربه می کنید، از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای درمان های مناسب مانند داروهای ضد قارچ موضعی بخواهید.

کاربرد نشاسته ذرت

محلول ضد اصطکاک

نشاسته ذرت می تواند به کاهش اصطکاک بین دو سطح کمک کند. در نتیجه، ممکن است به کاهش پف کردن کمک کند. قبل از اینکه لباس بپوشید، مقدار کمی نشاسته ذرت را به ناحیه تحریک شده، مانند بین ران هایتان بمالید.

بازکننده گره مو

یکی از کاربردهای نشاسته ذرت که از آن بی خبر بودید، بازکردن گره است. اگر گره بزرگی در موهایتان دارید، سعی کنید نشاسته ذرت را روی آن ناحیه بمالید. نشاسته ذرت ممکن است اصطکاک را کاهش داده و الیاف مو را روان کند، که ممکن است گره زدن گره ها را آسان تر کند. نشاسته ذرت ممکن است حتی اصطکاک بین الیاف، بند کفش و طناب ها را کاهش دهد تا به شما در باز کردن گره ها کمک کند.

 تسکین نیش حشرات

نیش حشرات که خارش و تحریک کننده است، زمانی که پوست شما مرطوب است بدتر می شود. نشاسته ذرت ممکن است به خشک کردن پوست اطراف نیش حشره کمک کند تا از خارش جلوگیری کند.

2 قاشق غذاخوری (16 گرم) نشاسته ذرت را با چند قطره آب سرد مخلوط کنید تا خمیری به ضخامت کره بادام زمینی ایجاد شود. آن را روی لقمه بمالید و بگذارید بماند تا خشک شود.

رفع تاول

تاول ها در محیط های مرطوب یا هنگام مالش روی سطح دیگری مانند کفش یا لباس بدتر می شوند. برای کاهش اصطکاک و خشک نگه داشتن ناحیه، مقدار کمی نشاسته ذرت را به تاول اضافه کنید. با این حال، نشاسته ذرت را روی تاول یا زخم باز قرار ندهید، زیرا می تواند منجر به عفونت شود.

کلام آخر

در این مقاله به مهمترین و متداول ترین کاربردهای نشاسته ذرت پرداختیم. امید است که برای شما مفید واقع شود. شرکت تولیدی بازرگانی پویاکابک با برند تجاری کراتر  تولیدکننده و واردکننده مستقیم انواع نشاسته ذرت، نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا، انواع استارتر ها واستابلایزر های بستنی، ماست، پنیر، خامه و… می باشد. همچنین واردکننده انواع نشاسته های خام و اصلاح شده ذرت، سیب زمینی و گندم می باشد. برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیسمت ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *