نحوه نگهداری پنیر و نکات مهم آن

نحوه نگهداری پنیر

همه ما می‌خواهیم از غذای خود بیشترین بهره را ببریم و با ذخیره‌سازی صحیح مواد غذایی، میزان هدر رفتن آن را کاهش دهیم تا ماندگاری بیشتری داشته باشیم. منصفانه است که بگوییم پنیر در تمام اشکال آن بین مصرف کنندگان بسیار محبوب است و بنابراین نحوه نگهداری پنیر صحیح ضروری است تا همه ما بتوانیم از پنیر خود در بهترین حالت لذت ببریم.

حفظ طعم و بافت پنیر نکته ای مهمی است که ما به دنبال آن هستیم. نحوه نگهداری پنیر از کنترل دقیق شیر تولید شده، فرآیند ساخت پنیر و روش‌های ذخیره‌سازی بکار گرفته شده تشکیل می‌شود.

پنیرهای صنعتی یا پنیرهای واحد کوچکتر لبنیاتی فرآیندهای خاص تولید و نگهداری دارند. در این قسمت، نکات برتر خود را در مورد نحوه نگهداری پنیر برای اطمینان از بهترین کیفیت و افزایش طول عمر به اشتراک خواهیم گذاشت.

بهترین ظروف نگهداری پنیر کدامند؟

مهم است که توجه داشته باشید که روش های مختلفی وجود دارد که می توانید پنیر خود را نگهداری کنید، و این بستگی به نوع پنیر شما دارد، به عنوان مثال، پنیر سفت یا پنیر نرم. برخی از پنیرها بهتر است در ظروف خاص نگهداری شوند، در حالی که برخی دیگر به خوبی در کاغذ پنیر یا فیلم چسبناک پیچیده می شوند.

باکتری ها برای زنده ماندن به غذا و رطوبت نیاز دارند و پنیر با رطوبت کمتر تمایل به ماندگاری بیشتری دارد. پنیرهای سخت، مانند پارمزان، رطوبت کمی دارند و به همین دلیل، پنیرهای سفت بهتر است در لایه چسبی پیچیده شوند تا در کاغذ پنیر مومی (یا پوسته پخت). این به این دلیل است که کاغذ به هوا اجازه عبور می دهد و پنیر خشک می شود.

پنیرهای نرم دارای رطوبت بیشتری هستند و نیاز به تنفس دارند. پنیرهای نرم خود را در فیلم نپیچید زیرا نمی توانند نفس بکشند و عرق خواهند کرد. اگر تهویه پنیرهای نرم جلوگیری کنید، می توانند گازهای آمونیاکی ایجاد کنند که می تواند طعم آن را مخدوش کند و محصولی که شما را با دقت انتخاب کرده اید را خراب کند. بنابراین بهتر است پنیرهای نرم را در کاغذ پنیر موم شده، پوسته پخت یا پارچه مومی قابل استفاده مجدد بپیچید و سپس در ظرف پلاستیکی قرار دهید. اگر پنیر خاصی دارید، یک تکه حوله آشپزخانه مرطوب شده را به ظرف اضافه کنید و این به تنظیم جو و رطوبت داخل ظرف کمک می کند. نگه داشتن پنیر در ظرف دربسته نیز به جلوگیری از پخش بو کمک می کند.

همه پنیرها برای حفظ بهترین حالت خود به هوای خنک و سطوح خاصی از رطوبت نیاز دارند. در روزگاران قدیم، پنیرها اغلب در انبارهای سنگی نگهداری می‌شدند که معمولاً تاریک، مرطوب بودند و محیطی طبیعی خنک ایجاد می‌کردند. شما می توانید محصولاتی را خریداری کنید که به طور خاص برای تکرار این نوع محیط طراحی شده اند.

هنگام نگهداری پنیر، مهم است که دستورالعمل های تولیدکننده را دنبال کنید و آنها را قبل از تاریخ مصرف مصرف کنید. برای بسیاری از ما که به فروشگاه های پنیر مخصوص دسترسی نداریم، تمایل داریم پنیر را در یخچال نگهداری کنیم.

نحوه نگهداری پنیر در یخچال

نگهداری پنیر در یخچال این مزیت را دارد که می‌توانید آن را در دمای معمولی و سرد نگه دارید. این کار رشد باکتری ها را محدود می کند و به تازه ماندن پنیر شما برای مدت طولانی تری کمک می کند. همانطور که قبلاً یاد گرفتیم، انواع مختلف پنیر برای نگهداری نیازهای متفاوتی دارند.

هنگامی که پنیر شما به مناسب ترین شکل پیچیده شد، باید به این فکر کنید که آن را در کجای یخچال قرار دهید. ما می دانیم که پنیر از قوام برخوردار است و به همین دلیل، باید آن را در پشت یخچال جایی که دما و رطوبت تنظیم شده است، نگهداری کنید. سعی کنید از نگهداری پنیر در درب یخچال خودداری کنید، زیرا باز و بسته شدن مداوم آن را در معرض دماهای بسیار متفاوت قرار می دهد.

شرکت پویا کابک با برند کراتر تولیدکننده انواع استابلایزر لبنی مانند استابلایزر خامه، استابلایزر پنیر، استابلایر ماست، استابلایزر پنیر، استابلایزر بستنی و انواع پودرهای نشاسته ای اشاره کرد. برای مشاوره و خرید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *